czwartek, 31 października 2013

Muffinki ekstremalnie czekoladowe /ale wytrawne/

Po zmianie czasu wieczorami jest coraz ciemniej. Na dworze zimniej i smutniej. Na szczęście jest czekolada. Zawsze podnosi poziom endorfin. Tym razem proponuję Wam wersję bardziej wytrawną, gdzie nuta kakao zdecydowanie dominuje. 






Składniki:


  • 2 szklanki mąki tortowej
  • 3/4 szklanki cukru
  • 100 g gorzkiej czekolady (min. 60% kakao)
  • 2 łyżki kakao
  • 3 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 szklanka mleka
  • 1/3 szklanki oleju
  • 1 jajko
  • 1 łyżeczka esencji waniliowej (ostatecznie kilka kropel olejku)

Wykonanie:

Czekoladę posiekać na ok. 3-4 milimetrowe kosteczki (również można rozdrobnić w blenderze). 

W dużej misce wymieszać wszystkie suche składniki (mąkę, cukier, kakao, proszek do pieczenia i czekoladę). W wysokim naczyniu rozkłócić jajko, dodać do niego mleko, olej i esencję waniliową. 

Przygotować foremkę do muffinek i wyłożyć ją papilotkami (ewentualnie wysmarować tłuszczem i obsypać bułką tartą).

Płynne składniki wlać do suchych i energicznie wymieszać. Powstałym ciastem napełnić papilotki do 2/3 wysokości. Piec 20 minut w 200 stopniach.

Smacznego!

13 komentarzy:

  1. Moim zdaniem bardzo pysznie to wygląda.Chyba sobie to za niedługo zrobię.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ile czasu zajmuje ukończenie tego artykułu? Wierzę, że wiele osób podzieli moje poglądy, kiedy przeczytają ten artykuł od ciebie!

    OdpowiedzUsuń
  3. W sumie takie coś jest mega smaczne i jestem pewna, że babeczek nikt z nas by nie odmówił. Tak samo ja mam również słabość do czekoladowego brownie https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/porady/desery-i-przekaski/jak-upiec-idealne-brownie/ i to właśnie te ciasto staram się najczęściej robić.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  5. Od bardzo dawna zaglądam na bardzo ciekawy portal https://www.kreatywna.pl/ .Jestem bardzo ciekawy czy ktoś z was na ten portal będzie zaglądał.

    OdpowiedzUsuń
  6. Moja bardzo bliska przyjaciółka kilka tygodni temu poleciła mi ten blog.Ja na pewno na tym blogu zostanie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Od kilku tygodni zaglądam na ten blog i czytam wszystkie artykuły.Niektóre artykuły są po prostu niesamowicie ciekawie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Mniam, coś pięknego, bede tu czesniej

    OdpowiedzUsuń
  9. Jeszcze dzisiaj mojemu kumplowi powiem o tym blogu. Z tego blogu można naprawdę bardzo dużo się dowiedzieć.

    OdpowiedzUsuń
  10. Muffinki z tego przepisu zawsze smakują wspaniale.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja chyba jednak wolę muffinki na słodko.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...