niedziela, 3 listopada 2013

Kruche rogaliki orzechowo-migdałowe

Aromatyczne, kruche, łatwe do wykonania. Same znikają z kuchni, jeszcze gdy stygną po upieczeniu. Wpasowują się już w jesienno-zimowy nastrój, gdy kończą się świeże owoce i powoli będziemy wkraczać w bakaliowe klimaty.


Składniki:
Ciasto

  • 600 g mąki
  • 200 g zimnego masła
  • 200 g cukru
  • 0,5 szklanki śmietany 12%
  • 2 jajka
  • 2 żółtka
  • kilka kropel aromatu pomarańczowego

Nadzienie

  • 250 g migdałów i orzechów laskowych (można też inaczej komponować nadzienie)
  • 50 g cukru pudru
  • 3 łyżki płynnego miodu
  • 2 białka



Wykonanie:

Orzechy i migdały drobno posiekać (najlepiej i najprościej w blenderze). Dodać cukier, miód i białka (nie ubite) - wymieszać na jednolitą masę.

Mąkę przesiać do miski, masło posiekać na mniejsze kawałki. Dodać pozostałe składniki na ciasto i zagniatać dłońmi na jednolite ciasto. Następnie uformować kulę, zawinąć w folię spożywczą lub worek i schłodzić w lodówce przez godzinę.

Zimne ciasto pokroić na 4 części. Podsypać blat mąką i rozwałkowywać ciasto na okrągłe placki o średnicy ok. 25 cm. Każdy okrąg podzielić na 8 trójkątów. 

Na skraju każdego trójkąta układać czubatą łyżeczkę farszu i dociskając zawijać rogale w kierunku wierzchołka.

Zwinięte układać na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Piec na złoto w temperaturze 200 stopni przez ok. 20 minut.

Smacznego!

15 komentarzy:

  1. Bardzo dobry jest to przepis według mnie. Chyba sobie taki zrobię w następny weekend.

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak naprawdę to takie coś to bym jadł dzień i noc.Taki jestem i szybko się na pewno nie zmienię.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeśli macie stare mieszkanie to na pewno warto skorzystać z bardzo dobrej firmy Pluskwa Warszawa .Sam z tej firmy korzystałem nie dawno temu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Moim zdaniem to bardzo dobrze że taki blog jest. Na 100 procent na ten blog wrócę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten blog także oceniam bardzo wysoko. W przyszłości na pewno tutaj wrócę.

    OdpowiedzUsuń
  6. O tym blogu dowiedziałem się od mojej kochanej przyjaciółki.

    OdpowiedzUsuń
  7. Kilka tygodni temu podjąłem decyzje że na pewno skorzystam z bardzo profesjonalnej firmy https://zaklinaczslow.pl .Z tej firmy naprawdę warto skorzystać.

    OdpowiedzUsuń
  8. Wczoraj dowiedziałem się o tym blogu i na pewno na tym blogu zostanie. Ten blog naprawdę jest bardzo ciekawy.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja o tym blogu dowiedziałem się bardzo przypadkowo od mojego kumpla.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja tak samo o tym blogu dowiedziałem się od mojego kumpla Tomka. On często poleca mi ciekawie blogi.

    OdpowiedzUsuń
  11. Muszę przyznać , że z tego blogu można się dużo dowiedzieć. Ja się dowiedziałem bardzo dużo.

    OdpowiedzUsuń
  12. Żonie na pewno pokaże ten artykuł. Ona tym artykułem się zainteresuje.

    OdpowiedzUsuń
  13. „Gdybyś NAGLE stracił źródło dochodu, reputację, pieniądze oraz kontakty...
    ...co byś zrobił w pierwsze 30 dni, aby zacząć wszystko od nowa?”

    Zacznij NOWE ŻYCIE
    Spraw, by ludzie sami do Ciebie przychodzili
    i korzystali z tego co sprzedajesz.

    http://bit.ly/hello-click

    OdpowiedzUsuń
  14. Wczoraj miałem trochę wolnego czasu i bardzo fajne artykuły na temat diety przeczytałem na stronie diet4u .Na tę stronę powinno wchodzić dużo osób.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...