środa, 25 maja 2011

Słodziki

Nasza natura sprawia, że lubimy osładzać sobie życie, również dosłownie. Jednocześnie większość z Nas zdaje sobie sprawę, że cukier jest bardzo kaloryczny i oprócz energii, nie dostarcza żadnych wartości odżywczych korzystnych dla naszego organizmu. Dlatego nie słodzę napoi, a w kuchni przy pieczeniu i gotowaniu stawiam na słodziki. Również Wam to polecam. 

Krótki przewodnik po słodzikach:

  • płynne - najbardziej funkcjonalne. Zazwyczaj można stosować przy wysokich temperaturach. Ale czytajcie etykietki!
  • w pastylkach - do ciepłych napoi oraz do przygotowania budyniu (! patent mojej Mamy: 5 lub 6 pastylek do 0,5 l mleka)
  • w proszku - te z którymi się spotkałam nie były przeznaczone do użycia w wysokiej temperaturze.





Odnośnie słodzików i wszelkich produktów "light" warto wspomnieć, że należy unikać tych zawierających aspartam. Dlaczego? Od kilku lat prowadzone są intensywne badania na temat jego szkodliwości. Substancji słodzących jest w bród, więc nie warto ryzykować.

1 komentarz:

  1. Moja praca to głównie siedzenie przed komputerem, i wypijanie kolejnych słodkich kaw. To co robię to głównie strony ww Radom, ich tworzenie i projektowanie, czy inna reklama głównie internetowa, wszystko na siedząco. Żeby nie tyć od tych słodkich kaw, pomyślałem o słodzikach, i nawet je stosowałem, ale pomimo że kawa nie słodka, to strasznie mi się po niej jeść chciało, i teraz jestem gruby jak hipopotam słodzik nic nie dał :(

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...